344 Ik colouring.

Igår fick jag hem denna fin fina klocka som jag fått av systers pappa :) glad tjej!
Och den saknar batteri då den är hel automatisk :P hur detta funkar har jag dock inte riktigt förstått :P men nöjd och glad är jag ändå!

Hittade dock detta på google (of), men det gjorde mig inte så mycket klokare :P

"Den kinetiska energin som bäraren skapar får en rotor att röra sig. Rotorn drar i sin tur upp en drivfjäder. När bäraren inte skapar någon kinetisk energi så håller gångreserven igång klockan. Gångreserven räcker vanligen ett till tre dygn."


Kommentarer
Postat av: Carro

Ska du inte skaka på klockan så att den kommer igång?



Min bror har nå liknade utan batteri och den ska skakas igång och så tickar den i 1-2 dagar. =)

2012-04-20 @ 01:09:23
URL: http://carrowski.bloggerska.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här ♥ :

Trackback
RSS 2.0